Головна » Статті » Домашні завдання » Домашні завдання 6А

біологія

Тема: Насінина

План уроку

  1. Пригадайте вивчений матеріал (відповідаємо на питання усно):
  1. Які є органи у рослин?
  2. Що є генеративним органом рослин?
  3. А яка будова квітки?
  4. Для чого квітка потрібна рослинам?
  5. Які частини квітки забезпечують продовження існування певного виду рослин?
  6. Що таке запилення?
  7. Які є види запилення?
  8. Пригадайте ознаки самозапильної квітки.
  9. Що ж відбувається після запилення у рослин?
  10. Поясніть як відбувається процес запліднення у квіткових рослин.
  11. Як називається явище, коли одночасно відбувається запліднення двох клітин?
  12. Хто і коли вперше його відкрив?
  13. Діти, а що ж розвивається із заплідненої яйцеклітини? А із центральної клітини?

2. Накресліть порівняльну таблицю в зошит та заповніть її, використовуючи власні знання про способи запилення рослин.

\

  1. Читаємо у підручнику § 37, стр 137-140.

Розглядаємо матеріал стосовно умов проростання насіння, різниці між озимими та ярими культурами.

4. Виконуємо у робочих зошитах лабораторне дослідження на тему: «Будова насінини», використовуємо матеріал підручника § 36, стр 134-136.

Замалюйте внутрішню будову насінини. Підпишіть на малюнку складові насінини цифрами, якими їх позначено.

У висновку напишіть, яке значення насіння для життя рослини.

Тема: Плід

План уроку

  1. Перевіряємо якість знань, виконавши тестові завдання з однією правильною відповіддю:
  1. Сім’ядолі – це:

а) видозміни пагона; б) перші видозмінені листки зародка;

в) видозміни квітконіжки; г) частини плода.

2. Зародок квасолі має:

а) квітку; б) плід; в) кору; г) стебло.

3. Дві сім’ядолі є в насінинах:

а) цибулі; б) пшениці; в) гороху; г) кукурудзи.

4. Основну частину насіння жита займає:

а) зародок; б) сім’ядоля; в) ендосперм; г) оболонка.

5. Основні запасні поживні речовини в насінні квасолі розташовуються:

а) в ендоспермі; б) в оболонках;

в) в одній із сім’ядоль; г) в обох сім’ядолях.

6. У пшениці сім’ядоля:

а) містить основні поживні речовини; б) відокремлює ендосперм від зародка;

в) відсутня; г) оточує зародок.

7. Насіння дихає:

а) іноді; б) завжди; в) тільки під час проростання;

г) тільки під час формування зародка.

8. За температури грунту 1-2 оС проростає насіння:

а) огірків; б) рису; в) жита; г) кукурудзи.

9. Під водою проростає насіння:

а) рису; б) льону; в) коноплі; г) маку.

10. Підземний тип проростання насіння характерний для такої рослини:

а) цибулі; б) квасолі; в) редьки; г) дуба.

11. Надземний тип проростання насіння характерний для такої рослини:

а) жита; б) квасолі; в) пшениці; г) дуба.

12. Дрібні насінини цибулі потрібно сіяти на глибину:

а) 1-2 см; б) 5-6 см; в) 10-12 см; г) 15-20 см.

2. Розподілити терміни з довідки відповідно до змісту тексту.

Квітка - це видозмінений _________. Вона складаєтся з квітконіжки, квітколожа, оцвітини, __________ та _________. В квітках заплідненню передує процес _________. Це перенесення пилку з пиляка ________ на маточку. Розрізняють самозапилення та ________ запилення. Перехресне запилення відбувається за допомогою вітру, води та _________. Запліднення у квіткових рослин дістало назву __________. В результаті нього утворюєтся ___________, а з центральної клітини ______________, це запас ___________ речовин. Після запліднення формується _____________.

Слова для довідок: 1. Зигота, 2. Ендосперм, 3. Поживні, 4. Насінина, 5. Пагін, 6.Маточка, 7.Запилення, 8.Тичинка, 9.Перехресне, 10.Тварини,11. Подвійного.

3.Читаємо підручник § 38, стр 140-144.

Виписуємо у зошит значення терміну плід, виписуємо будову плоду та різноманітність плодів. Заповнюємо відповідну таблицю за підручником:

 

Перемальовуємо мал. 155, стр. 140, робимо відповідні підписи малюнка.

 

4. Виконуємо лабораторне дослідження у робочому зошиті за темою: «Будова плоду».

 

Хід роботи

  1. Розгляньте зображення запропонованих плодів

Горіх, сім’янка, кістянка, стручок, ягода, помаранець, гарбузина, яблуко, крилатка.

  1. Назвіть рослини, яким характерні ці плоди.
  2. Заповніть таблицю:

 

Назви рослин

Ознаки плодів

Соковиті

Сухі

Тип плоду

Приклади інших рослин, які мають такі плоди

 

 

 

 

 

Висновок: які пристосування плодів до поширення ви можете назвати?

Категорія: Домашні завдання 6А | Додав: myhalchukov (06.02.2018)
Переглядів: 108 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar