Головна » Статті » Домашні завдання » Домашні завдання 6Б

Біологія

Тема: Міні-проект: «Різноманітність плодів»

План опрацювання уроку

Перше завдання дасть змогу визначити, чи знаєте ви термі­нологію розділу. Отже, тести:

  1. Корінь – це: А. Підземна частина рослини. Б. Вегетативний ор­ган рослини з необмеженим верхівковим ростом, на якому відсут­ні листки. В. Орган рослини, що не проводить фотосинтез.
  2. Коренева система кукурудзи: А. Стрижнева. Б. Мичкувата.
  3. Зона кореня найближча до стебла: А. Поділу. Б. Росту. В. Всисна. Г. Провідна.
  4. Видозмінені корені жоржини називаються: А. Коренеплоди. Б. Бульбокорені. В. Корені-зачіпки. Г. Дихальні корені.
  5. Стебло гороху: А. Чіпке. Б. Витке. В. Прямостояче. Г. Повзуче.
  6. Листкорозміщення у воронячого ока: А. Чергове. Б. Супротивне. В. Кільчасте.
  7. Паралельне жилкування листків має: А. Подорожник. Б. Жито. В. Дуб. Г. Верба.
  8. Що не є видозміненим пагоном? А. Кореневище. Б. Цибулина. В. Бульба. Г. Коренеплід.
  9. Соняшник має суцвіття: А. Зонтик. Б. Щиток. В. Кошик. Г. Скла­дний зонтик.
  10. З насінного зачатка після запліднення формується: А. Плід. Б. Насінина. В. Зародок. Г. Ендосперм.

Друге завдання - дайте відповіді на запитання. Якщо не знаєте правильну відповідь, обов'язково знайдіть її в підручнику:

  1. Види кореневої системи.
  2. Корені, що утворюються на стеблі.
  3. Головний корінь.
  4. Видозмінені корені плюща.
  5. Видозмінений корінь буряка.
  6. Видозмінений корінь жоржини.

Третє завдання - намалюйте улюблений або найбільш цікавий плід, надпишіть його частини та назву рослини, на якій він зростає.

Тема: Способи поширення плодів

Біологічна бліц-вікторина. Заздалегідь учні готують запитання для вікторини, жетони. Умови гри: один учень запитує, інший видає жетони за правильну відповідь. Той, хто отримає жетонів більше, стає призером.

Запитання вікторини

  1. З чого утворюється плід?
  2. Із чого формується насіння?
  3. Де знаходяться поживні речовини у насінині?
  4. Де утворюється насіння?
  5. Які типи плодів вам відомі?
  6. У чому полягає біологічне значення плодів і насіння?
  7. Які типи насіння вам відомі?
  8. Що таке оплодень?

Гра: «Добери пару».До рослини підберіть плід, до плоду - назву рослини (виконуємо письмово)

  1. Слива –                         Стручок – 
  2. Груша –                         Стручечок – 
  3. Диня –                           Коробочка –
  4. Смородина –                Горіх – 
  5. Малина –                      Сім’янка –       
  6. Горох –                          Зернівка –

Гра «Конкурс знавців». Як називається... (виконується письмово)

  1. Соковитий плід кавуна, дині. 
  2. Плід суниці. 
  3. Рослина, яка має підземні плоди-боби.
  4. Тип плоду у груші.
  5. Плід малини, ожини.
  6. Соковитий плід з кісточкою.

Після повторення вивченого матеріалу учні за допомогою вчителя роблять висновок: «Біологічне значення плодів полягає в тому, що вони захищають насіння, сприяють тривалості життя рослинного організму».

Способи поширення плодів

Спосіб поширення

Фактор поширення

Пристосування до поширення

Приклади рослин

Автохорія

Самостійно

Розтріскування плодів

Жовта акація, люпин, герань, огірок-пирскач

Анемохорія

Вітер

Волоски, крильця, летючки

Верба, клен, береза, в’яз, кульбаба, тополя

Гідрохорія

Вода

Незмочування поверхні (можуть плавати)

Латаття, кокосова пальма, вільха

Орнітохорія

Птахи

Соковитий оплодень, яскраве забарвлення

Горобина, глід, омела

Зоохорія

Тварини

Соковиті, солодкі або з причіпками, гачками, липкою поверхнею

Малина, чорниці, черемха, лопух, нетреба

Антропохорія

Людина

Транспорт, одяг, взуття

Елодея, амброзія, подорожник, нетреба

 

Користуючись таблицею та підручником, учні усно відповідають на запитання.

  1. Які вам відомі плоди-парашутисти?
  2. Які ви знаєте плоди-стрілки?
  3. Які вам відомі плоди-мандрівники?
  4. Наведіть приклади плодів-лікарів.
  5. З яких плодів чи насіння виготовляють: «геркулес», борошно, пшоно, манку?
  6. Розкажіть, яку роль відіграють плоди і насіння в житті рослин?
  7. Здогадайтеся, яке значення має яскраве забарвлення плодів вишні, горобини, черемхи. (Щоб притягати птахів.)
  8. Розкажіть, як птахи, звірі і люди розповсюджують насіння рослин.
  9. Якби рослини не розмножувалися, то вони зникли б з обличчя землі. Уявляєте, що б сталося?

Домашнє завдання: За Остапченко § 38, стр 140-144 (читати). Підготуватися до контрольної роботи.

Категорія: Домашні завдання 6Б | Додав: irakachirko (14.02.2018)
Переглядів: 42 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar